lördag, maj 09, 2009

Valborg och lite till

Vi börjar med dagen innan valborg, vilken var dagen för vårat sista stora moment i kursen vetenskap teknik och lärande, nämligen ett klassbesök på Vetenskapens Hus. Det gick lite si och så med otroligt omotiverade elever, men som hel het tyckte jag nog att det gick ganska bra.

Sen blev det hemgång och valborg, som jag firade ihop med Mica och Henrik. Vi träffade några kompisar med Mica i Hästhagen där vi grillade en massa. Okej, en massa var kanske till överdrift, speciell när min kyckling var på väg att aldrig bli klar... Jag trodde inte mina öron när Henrik sa till mig att det var minst en timme kvar tills kycklingen var klar, och då hade den legat i typ 20 minuter redan! Efteråt hade vi bestämt att vi skulle dra till Harrys och titta på Tomas Järvheden. Tyvärr fick vi inte med någon annan så det blev bara vi tre, eller det är inte bara och bara! Vi hade jätte kul! Jag trodde att jag skulle dö av skratt när Järvheden drog igång. Och bättre blev det inte när Johanna ringde precis efter "Farväl lilla bajskorv" jag trodde jag skulle dö!

Inga kommentarer: