lördag, maj 23, 2009

Klumpar och Dinosaurier

Tack Moa för det underhållande inlägget igåa =-D
Haha det är nog som du skirver kanske, att det inte lönar sig att vara snäll och följa alla special regler som finns. Haha godheten segrar inte i alla fall, det har då jag kommit fram till för längesen ;-)

Moa stannade i alla fall hos mig under natten och fick sova i överslafen av vångissängen som för tillfället står kvar i mitt rum, men som jag hoppas snart flyttas ut därifrån och ut i den nya stugan. Vi låg länge igår kväll och tittade på stjärnhimlen (ja, du läste rätt stjärnhimlen). För när jag var liten så satte jag upp en massa stjärnor i taket, sådanadär sthärnor som lyser i mörkret. Men på den tiden tyckte jag inte att bara stjärnor var så där super roligt, så jag har även satt upp lite delfiner, fiskar, grodor och får som även det lyser i mörkret. Tyvärr hade inte Moa på sig några glasögon vilket ledde till att hon inte såg vad de olika sakerna var för något, så helt plötsligt utbrister hon "varför har du så många klumpar och dinosaurier i taken bland stjärnorna?". De så kallade dinosaurierna var grodorna och klumparna var fåren, men hon kan ju inte rå för att hon ser dåligt ;-p jag tycker om dig i alla fall Moa!
jag låg och tänkte på klumparna rätt länge där jag låg i undersängen och inte såg några stjärnor, klumpar eller dinosaurier alla, och helt plötsligt kunde jag inte låta bli att skratta, vilket ledde till att hela sängen tydligen började gunga eller något. Moa utbrister då att hon vet utan att titta hur jag ligger och skrattar tydligen så skulle jag ligga ihoprullad i en liten boll och skratta (vilket pinsamt nog stämde, vilket jag sa till henne att det inte gjorde bara för att inte ge henne rätt ;-p). Kvällen/ natten slutade i alla fall med att Moa försökte lära mig skratta HAHAHAHA ist för så jag tydligen skrattar, vet dock inte om jag var en jätte bra elev, men jag ska jobba på det.

Inga kommentarer: