onsdag, maj 27, 2009

Uppstigning för alla och fem maskiner tvätt

Dagen efter var alla jätte trötta, men kl 10 hade jag tvättid, vilket betydde att alla var tvungna för att gå upp så jag kunde tvätta lakana så de skulle slippa ligga smutsiga hela sommaren(Johanna var nog den som var tröttast och tyckta att alla skulle gå och lägga sig utan lakan igen sen ;-) ). Men för mig var det inget annat val än att ta mig ibakis väg med all tvätt (som var så tung att jag knappt orkade bära den. Jag var på väg att ramla av dess tygnd varje gång jag lyfte upp kassarna). När jag kom fram till trappan kom en liten tant ifatt mig och frågade om hon skulle hjälpa mig att bära. Men jag tackade nej då jag var rädd för att hon skulle bryta ryggen om hon bara så nuddade ngn av mina två jätte påsar.

När jag efter mycket slit tagit mig ner i tvättstugan fick jag tag på två maskiner till vilket betydde att jag hade fyra vanliga maskiner och en grovmaskin. Med andra ord fem maskiner! och alla dessa använde jag! Jag har alldirg haft så mkt tvätt! (Å andra sidan har jag aldrig tvättat sex lakan samtidigt någon annan gång tidigare heller...)

Efter ett tag kom Johanna ner och hjälpte mig att vika den torra tvätten, så vi var där ifrån klockan 12.45...

Tack för hjälpen!

Inga kommentarer: