tisdag, maj 26, 2009

Patricias Överraskning

Denna dag blev det lite lite städ innan jag åkte iväg tidigt för att göra ett jobbigt besök på mama mia. Uch det var bland det värsta jag varit med om tror jag...
Sen åkte jag hem till johanna för att hjälpa henne lite med hennes big städ, och för att kunna köra bilen hem till mig. Detta eftersom Johanna inte jätte gärna körde inne i Sthlm...
Så när klockan var straxt före ett så tog vi bilen och skulle hitta hem till mig, detta utan karta då johanna tyckte att det inte behövdes för att vi sett en skylt mot Vällingby när vi körde upp bilen. Efter en liten saitsing och dåligt skyltade vägar kom vi tillslut hem till byn i alla fall. Det gick faktiskt ganska klockrent rakt på!

Väl där bestämde vi oss för att ta bilen till coop forum som ligger en liten bit bort för att handla till Patricias överrasknings grej.
Det blev en massa frukt och gott! =-p

Efter att vi lämnat maten hemma hos mig begav vi oss till Clas Olsson för att köpa engångsgrill och systemet för att köpa vin.
Vi bestämde oss där för att vi skulle ha ett vitt-, ett rött-, ett mouserande- och ett rosévin. Det var bara den lilla detaljen om att vi inte kunde något alls om rosé viner. Så vi frågade en yngre kille som stod vid informationen om vilket vi skulle ha. Han frågade oss då vad vi skulle ha vinet till och vi svarade att vi inte riktigt viste... Men han sa att det spelade ganska stor roll om vad man skulle ha det till så, så vi tänkte snabbt att man kanske kunde ha det till efterrätten. Han går lite fundersamt bort mot rosévinerna och förklarar att dom inte har så många roséviner som passar till efterrätter. Då sa vi att vi skulle grilla också, och att vi skulle grilla fläskfelé. Då säger han att det inte riktigt passade till det heller. Men vi tog ett vin som han sa var lite sötare än dom andra.
När vi sen skulle betala fick den stackaren ta han om oss i kassan också. Stackars liten!

Sen blev det liet förberedelser och en lång väntan till klockan blev 19 och Patricia kom straxt efter Sandra dök upp efter jobbet.

Själva överraskingen gick ganska bra tror jag. Jag hade i alla fall jätte kul (med undantag då jag satt ute i regnet och försökte få igång engångsgrillen och stod och grillade ute i regnet under ett paraly... Det var inte allt för skoj) Det blev iaf fläskfelé med örtpotatis och sallad och till efterrätt färska frukter med vit choklad i ugnen. Super gott!

Sen framåt kvällen blev det lite våghals och sanning och konsekvenskortlekar och allt som hör till...

Inga kommentarer: