lördag, maj 23, 2009

Mastning klar, flytt nästa

Då var den ena båten helt klar, eller det är bara lite små saker som att sätta segel och städa ordning kvar. Men den ligger i vattnet och har pinen på sig efter lite om och men.
Dock var det ingen som druttade i detta år heller, men jag var påväg två gånger när masten var påvåg att sticka åt helvete. Väldigt sällan med ibland önskar man att man vägde lite mer och det var ett sånt tillfälle. Jag skulle hålla emot nerdedelen av masten så attt den inte skulle halk av kranen, men masten är ganska så tung och hade lite väl mkt övervikt åt motsatta hållet, så för att masten inte skulle ramla var jag tvungen att hänga mig i masten och knappt det fungerade. Vilket nästan ledde till ett ofrivilligt bad när den bestämde sig för att vända riktning och svänga sig ut över sjön. Men det gick bra ch jag är peppar peppar fortfarande torr. Men man vet aldrig vad som händer i kväll när vi ska ner och grilla med allt båtfolk, kommer bli mys värre =-D

Nu är jag i alla fall på det torra och sitter och funderar på om det inte är dags att flytta ut i min egna lilla stuga här ute, ska nog göra det och slänga ut alla utemöbler som just nu ockuperar stället.

Inga kommentarer: