söndag, maj 24, 2009

Till skogs med fyra ben

Idag bestämde jag mig när jag vaknade att det var dags att ge sig ut till skogs på en fyrbent lite havremoppe. Så Jag och Maria gav oss ut tillsammans. Det som var lite kruxet var bara det att maria inte ridit på övertvå och en halv månad eftersom hon blev opererad i februari (tror jag att det var, rätta mig om det är fel) och har har inte ridit sen jullovet eftersom jag inte har tillgång till så många hästar uppe i huvudstaden. Till saken hör också att hästarna stått lika länge som Maria inte har ridit (med undantag på Akleja som varit ute på en sväng med Helena, men hur mycket hon jobbade henne då vet jag inte). Så det var inte utan förväntningar som jag tog cykeln upp...

Men gud så härligt det var att få komma ut till skogen på hästryggen igen. Det är en ganska så maffig känsla om att verkligen vara ett med naturen!
Det är ju inte så ofta man träffar på någon där uppe mitt ute i skogen, men vem träffade vi idag om inte Gänger och alla hans vovar. Haha jag skulle nog bara kunna drömma om att ha sådan pli på min hund som han har på sina...
Sjukt härligt var det i alla fall att komma ut och rida och få jobba kroppen på ett sätt man bara kan göra på hästryggen. Och om jag inte är ute och cyklar helt kommer jag ha träningsvärk imorgon...

Inga kommentarer: