måndag, januari 04, 2010

Stan och pulka/dödslängtan

Som vanligt sov fam Gellerstedt typ hur länge som helst. Men när dom lyckats att ta sig upp och gjort sig iordning blev det till att packa pulka saker och så innan vi tog bilden upp på stan. Uppe på stan mötte vi upp farmor som hängde med in i alla affärer. Vi hann med en hel del, hehe och dessvärre försvann ganska mycket pengar också ;-S. Jag hittade ett par örhängen, ett vitt linne från Vila, en fin jätte fin mörkbrun spets-bh med matchande trosor och ett par cerica trosor. Men jag behövde ju nästan ha allat (eller så behövde jag kanske inget av det på riktigt, men det är ju saker som går åt ;-p) Jag älskar bhn skit snygg!
Framåt kl 14 började barnen bli hungriga, så vi gick till hälls-stallbacken och åt lite lunch (paj, lasange och kycklingwok blev allas resultat, kycklingwoken var min =-p).

Här slutade också vår stanvistelse. Efter maten tog vi oss ut till stenkrossen (pulkaåkarnas proffsbacke ;-p) för att glida ner längs stupen. Dock såg jag mer faror som fanns när man åkte pulka än vad jag såg när jag var liten. Detta resulterade i att jag hamnade med en pulka i backen där det åkte ett par tre-fyra åriga barn medan Max och Alice åkte med dom stora tuffa killarna som hade med sig alla möjliga saker att åka på. Jag var ganska nöjd där i min lilla fina vuxensäkra backe ett bra tag, medan jag såg allt som kunde hända i dom andra backarna (typ som att bryta nyckelbenet, benet, skallskador, ryggskador och döden) ;). Men i slutet kände jag att äch jag lever bara en gång och jag har ju inte så mycket att förlora ;) så även jag vågade mig upp till toppen en gång. Där lånade jag Alices snowracer (som hade inbyggda bromsar som man kunde använda) och kastade mig ner för "storstupet". Jag tror att det var längesen som Fredrik skrattade så mycket som när jag bromasnde tog mig ner för backen i snigelfart! Men ner kom jag stolt i alla fall! ;)

Inga kommentarer: