söndag, januari 31, 2010

Jag vet varför...

... SJ AB blir BA JS baklänges... Det kan inte vara någon slump att det har blivit så. Försenade tåg, inställda avgångar och tåg som ibland är under all kritik anser jag vara ett bra skäl. Det måste vara så att de visste när de bildades att dom skulle få för stora problem för sitt eget bästa så de tänkte att om vi skapar ett kod ord i vårt företagsnamn så kanske folk har förståelse.

Dock hjälper det inte mig att jag kan säga BAJS åt SJ när de ställer in mitt tåg... Vilket var precis som hände denna söndags kväll... 18.56 förvnadlades till en avfärd 21.05. Detta betyder att jag inte är hemma fören klockan är nästan 00.00. Jag är inte jätte glad på SJ, men det behöver jag kanske inte nämna. Det verkar som att jag har haft ganska mycket oflyt med all kollektivtrafik under denna helg. "Suck" jag säger som min pappa. denna helg var hela världen ute efter mig ;) hehe.
Ett plus fär SJ är ialla fall deras trevliga personal, jag ringde upp dom när jag insett att tåget var försenat. Och hon kollade runt åt mig om det skulle finnas några andra tidigare avgångar som jag kunde ta. Men då de ända som gick innan var sådana tåg som gick över Halsberg fanns det inget annat som passade. Så hon fixade istället fram en platsbiljett åt mig på ett redan fullbokat tåg. En eloge till henne!! Så nu sitter jag på en egen plats och kan  njuta av mina två timmar på ett överfull tåg. Skulle jag inte infinna mig på vårdcentralen imorgon bitto hade jag nog åkt imon ist för att slippa vagnarna som det knapp finns någon syra i. Men nu sitter jag här och lyssnar på musik och väntar på att betteriet till datorn ska dö medan jag tittar på dom stackare som troligtvis kommer att få stå upp ända till Sthlm. Skulle nog kunna låta ngn sitta den sista biten om jag inte visste att jag inte skulle få sjukt ont i min fot och knappt skulle kunna gå imon om jag gjorde det (har nämligen testat det ett antal gånger själv..). Men jag lider med dom ialla fall!!! Nä nu får det var slutklagat för mig idag.

Inga kommentarer: