lördag, januari 09, 2010

Flytt-dag






Jaha då var dagen med stort D inne och det var dags för flytt från mitt söta lilla Vällingby ut till riktiga förorten... Men det kanske kan bli bra detta också. Jag hoppas på det iaf. Idag känns det lite motigt iaf. Det är sådan röra så jag vet knappt vart man ska ta vägen!

Dagen började iaf kl 9 då jag och pappa åkte och hämtade flyttkärran. Sen blev det till att packa den proppa full! Jag vet inte hur många vändor man gick för att få med allt. Sen skulle allt av också och upp till andra våningen. Det gick ju ann när man skulle ut från den gamla lägenheten, för där finns det ju inte så mkt trappor att tala om, men det finns destomer trappor på det nya stället...

När allt var utlastat och inne i den nya lägenheten blev det till att åka tillbaka till den gamla och städa... Inte ngt roligt jobb, men det är väl sådant som är tvunget att göras... :-(
Nu är vi hur som helst klara med den gamla lägenheten. Jag kommer som jag sagt hur många gånger tidigare att sakna den jätte mycket!! "Snyft" min lilla fina lägenhet "snyft" :'(

Mamma och pappa bestämde sig för att stanna kvar till imon, så nu har vi varit ute och ätit på den lokala puben, Nisses. Faktisk jätte god mat! Ganska mysigt var det också. Hehe jag fick destutom visa legg för att få köpa vin. Hmm är det inte 18 för att få göra det på krogar och barer? =-/ ser jag så liten ut? =-S

Det är som sagt bara en stor röra inne i lägenheten just nu. Kartonger högt och lågt, man vet inte vart man ska börja. Det är kartonger precis överallt! Och tanten som skulle ha städat lägenheten har tydligen bara städat ytskiktet, så för varje skåp som man ska lägga in saker i måste man skura ur först och lägga på nytt papp. Så det är väl det som tar längst tid, att behöva städa före man gör ngt igen... Men nu blir det sängen efter en extremt jobbig dag med släpanden på kartonger och möbler...

Hoppas på att få ordning på det mesta imon innan det bär av mot Örebro igen.

Inga kommentarer: