fredag, januari 22, 2010

Örebro

Sitter och tänker att det är konstigt med Örebro egentligen, jag skulle för allt i världen inte vilja flytta tillbaka dit. Men samtidigt är det något som gör att jag dras hemmåt i alla fall. Jag vet inte vad, men Örebro är så mycket finare nu när man har flyttat bort därifrån. Man ser charmen i staden som man inte gör när man bor där, och förstår vad folk som kommer till Örebro menar när de säger att Örebro är en vacker stad. Det är så mycket med Örebro som man inte ser när man bor där, så mycket som man inte uppskattar! Men man ser också den gnällinga och lite små sura sidan som folk kan uppleva med Örebro också på ett helt annat sätt. Men det är väl så det är antar jag...

Jag älskar i alla fall mitt Örebro och fungerar inte som människa om jag inte får min Örebrodos med jämna mellanrum. Dock ser det inte ut att bli så mycket Örebro dom kommande veckorna på både gott och ont...

Inga kommentarer: