fredag, januari 29, 2010

Miss i bussinformationen...

Väl hemma i mitt Örebro spring jag förbi I och lämnder ifrån mig min kära "Linjär Algebra" i hennes postfack. Sen tog jag mig bort till musikbörsen och köpte nya strängar till min gitarr. Jag tyckte att jag hade planerat allt väldigt bra, detta eftersom Ingrid ligger påvägen till Musikbörsen, och utanför musikbörsen går bussen som jag skulle med för att ta mig hem till villan.
Efter att ha köpt mina strängar så gick jag ut och ställde mig i busskuren och påbörjade min långa väntan. Ju längre tid som gick utan någon att någon buss syntes till växte min irritation. Men eftersom att det är den ökända buss 31 som jag åker mied tänkte jag att 20 min inte är ovanligt att den är sen. När det gått 30 min funderar jag på om bussen är inställd. Klockan tickar och förseningen är uppe i 45 min, då kommer en tjej fram till mig och säger att det inte går någon buss denna dag från denna hållplats för att Hindersmässan håller på. Så alla bussarna var förlagda till antingen konserthuset eller resecentrum. TACK till tjejen som räddade mig från att typ frysa ihjäl i väntan på bussen som aldrig skulle komma. Och TACK SÅ JÄVLA MYCKET TILL ÖREBRO STADSTRAFIK FÖR INFORMATIONEN OM DE ÄNDRADE LINJERNA DESSA DAGAR. RÄKNAR NI MED ATT ALLA SOM INTE ÄR FRÅN ÖREBRO SKA GISSA SIG TILL NÄR BUSSARNA GÅR ELLER INTE?!?!? ÄR EN LITEN LAPP FÖR MYCKET BEGÄRT?!?!

Inga kommentarer: