torsdag, januari 21, 2010

Fastighetsskötare

Idag var så dagen som jag nästan fick ett nytt badkar men blev snuvad på det på mållinjen.
Klockan 14.30 plingade det på dörren och jag öppnade och trodde att det skulle komma en gammal medelålders gubbe in och fixa med mitt badrum, men in kommer det två st jätte snygga vältränade killar i 30 års åldern (me like ;p).

Dom började mäta badrumsskåpet, så ny är det en ny spegel eller ett helt nytt skåp beställt. Sen tittade dom på toaletten och jag hör orden "oj, detta var en gammal hedlig sak, undra hur den fungerar" och sen "oj, konstigt att den har fungerat när den är så trasig...". Men din gick ner i sin bil och hämtade lite saker, så nu ska det gamla orginalet fungera fläckfritt. Sen kom dom till badkaret med orden "oj, vad är det här för något. Har det överhuvudtaget funnits ett sånt märke" och frågan "Det här badkaret, vet du vart det kommer ifrån? Vi har aldrig sett ngt liknande!". Så dom kom fram till att det nog inte går att få tag på ngt nytt ben utan att dom nog skulle behöva beställa ett nytt badkar. Ååå nej tänkte jag ;-p hehe ett nytt badkar skulle inte sitta fel tänkte jag... Men innan dom skulle gå kom dom på att dom kanske kunde lima dit det gamla benet, sagt och gjort, så nu sitter det där igen och inget nytt badkar för mig =-(. Sen kom dom till avloppen som luktade med orden "oj, vad är det här?" "hur går dessa rör, gud vad konstigt". Fick dom även att hjälpa mig att kolla min köksfläkt (fast det inte ingick i deras arbetsuppgifter) innan dom gick iväg med sina mått.

Men ett nytt skåp är kanske inte helt fel...

Inga kommentarer: