lördag, januari 16, 2010

Konsert i Askerskyrka

Dagens höjdpunkt tog sin början kl 17.20 när Leffe och Maria kom och hämtad mig för att åka vidare mot kyrkan i Asker. Där skulle Ida bjuda på en brak-konsert! Min lilla typ kusin (Moa), min typ brosa (Joel), TheAone och självklart Ida skulle bland annat delta. Konserten drog igång med en brak entré där TheAone sjung solo på "Let me entertain you" och kören hoppade ut från publiken i refrängen. Maffigt värre skulle jag vilja säga! Hela konserten var jätte bra! Dock blev det lite spännt mellan TheAone och mig, jag tror inte att Ida hade nämt för honom att jag skulle komma. Så först så blev han inte så lite chockad när han såg mig, sen håll han koll på mig under hela konserten. Jag förstår mig inte på honom! Men det hör väl till en annan storry eller ngt...

Konserten var som sagt jätte bra. Det var jätte bra låter som var snyggt sammansatta, massor av bra solon. Tex Moa som var riktigt överraskande bra och TheAone (hehe jag visste inte att han kunde sjunga ;). Något som var lite halv bra var en man som kom och skulle prata ett par minuter om självmord. Han byggde upp sitt tal jätte bra i början, men sen dog det och kom aldrig till talet syfte. Men en sak som han sa hade han helt rätt i. Att man nog inte ska mörka ner och inte prata om självmord i tron om att man vä'cker ett troll som sover. För det är som han sa, när troll kommer ut i solen dör dom. Och ju fler troll man drar ur folk, desto förre kommer det vara som tar sitt eget liv.

Konserten avslutades med blommor och gratulationer. TheAone sökte också upp lite kontakt, dock avslutade jag vår konversation ganska snabbt. Det bara pirrar i hela min kropp när jag ser honom och att stå och prata med honom utan att egentligen säga något som behöver sägas är mer än jag klarar av...

Påvägen hem stannade vi vid gamla Hampe pizzan som flyttat till Odensbacken och köpte med oss en famlije pizza som vi mumsade på uppe i Stenkulla medan vi väntade på att Robinsson skulle börja.

Bilder kommer!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jätte trevligt att du kom:) så kul att se dig! pusss<3
Moa