torsdag, januari 28, 2010

Arga lappar

Den så efterlängtade tvätt-tiden kom tillslut! Så det blev hem tidigt för att tvätta, trodde jag...

När jag tillslut lyckats att böka ner all tvätt och tillbehör till tvättstugan upptäckte jag till min fasa att ngn annan stod där och  precis hade satt igång en maskin (det finns två, men ena var trasig...). Jag gick då tillbaka till "boknings-tavlan" och tänket att nu ska jag fan visa att det faktiskt är min tvätt tid! Jag ställde mig framför tavlan ochbörjade febrilt leta efter min "tvätt-plupp" för att göra nästa upptäckt - min "tvätt-plupp" var helt borta. Den satt inte på "min bokade tid" eller någon annanstans på tavlan för den delen heller... Den var helt borta. När jag stod där och var som mest förvirrad kommer killen som stod inne i tvättstugan fram till mig och  frågar vad som är fel. När jag förklarat hela skiten är han jätte snäll och erbjuder mig att tvätta på "hans tid" efter att den masiknen han har lagt in är klar. Men eftersom att det är gamla CP masikner i min "nya" (nya i " " för att det är den älsta tvättstuga jag har sett...) tar en timme på sig att bli klara, så insåg jag ganska snabbt att jag inte skulle hinna tvätta hela mitt tvättberg iaf.

Så arg som ett bi dels över att ha blivit snuvad på tvätt-tiden och dels för att jag inte har någon "tvätt-plupp" längre, vilket i sin tur betyder att jag inte kan boka någon ny tid eftersom jag inte har ngn plupp att boka med, gick jag upp till min lägenhet och tjurade ihop. När jag helt plötsligt fick den geniala idén om att skriva en såndär känd "argalappen"-lapp till alla grannar i lägenhetslängan.

Haha lappen löd följande:

Hej kära "tvätt-pluppstjuv"!
Jag skulle uppskatta om jag fick tillbaka
min "tvätt-plupp" snarast!
(tack vare dig får jag nu stå och tvätta i badkaret
 och hänga den droppande tvätten runt om i hela lägenheten.
Tack för att du förenklar mitt liv så otroligt mycket, jag menar
varför boka en tvättstuga när man har en hemma...)
/ S. Lagergren

Haha jag kände verkligen hur jag gick igång på att skriva arga lappar så jag skrev ihop fyra st som jag satte upp i varje trappuppgång och en i tvättstugan. Så nu är det bara att hoppas på att "tvätt-pluppen kommer tillbaka! (Vilket jag inte tror att den gör men iaf) Får ta och ringa fastighetsskötaren på måndag och begära ytterligare en nu plupp. Jag skulle vilja dränka tjuven i flytade tvättmedel!!!

Inga kommentarer: