fredag, januari 01, 2010

Året som gått

Jag tänkte försöka sammanfatta året som gått lite...

Kort om allt
Året började bra med nyårsfest med alla mina underbara kompisar som verkligen betyder allt för mig! Sen flöt året på ganska bra fram till början av sommaren med hur mycket pluggande som helst. Men en liten svaka som TheAone var en del i kom när vårterminen var slut och jag hade flyttat hem till Örebro för sommaren. Men det tog inte så lång tid att komma över, sommaren låg framför en med fullt av spännande ävnetyr! Sommaren bjöd på jobb, regnig camping, Ullared, sommar-romanser, galna fester, segling och mycket mycket mer! Sen kom hösten där sommar-romansen svalnade av men TheAone kom in i bilden igen för en liten stund, men fanns inte där så länge. Dock tillräckligt länge för att blanda in Tim i det hela. Under hösten tappade jag bort Mica någonstans i allt med TheAone. Alltid tråkigt att tappa bort en vän, men å andra sidan så betyde jag inte mer än så så får det vara. Sen blev det Sjöslaget där det var fullt ös, medvetslös ;) nja riktigt så var det kanske inte. Men där fanns det en som hade dom finaste ögonen som jag någonsin har sett. Dom ögonen förföljer mig än idag! Mitt i höstens tentaperiod prövade jag också på att ha årets pandemi Svininfluensan, en av dom värsta upplevelserna i mitt liv! Vintern började lite halvknackigt med mycket intriger för min del. Jag hoppas fortfarande på att dom ska kunna ordna upp sig!

Kort om kärleken
Kärleksåret har kanske inte direkt varit det bästa. Kärleksåret började med en ny upplevelse med Lars. Dock finns det inte så mycket mer än så att säga om det... Och så var det som sagt TheAone där i början också. Men det blev inget allvarligt denna gång för att det visade sig i början av sommaren att han haft en annan under hela tiden. Dock vet jag inte, men det var inte så svårt att komma över, troligtvis för att sommaren var påväg och därmed känslan av att vara obrytbar. I slutet av sommaren träffade jag Johan på krogen, och det ena ledde till det andra. Dock visade det sig hans samtal om att han tyckte att svenskar har ett svalt sett att se på alkoholintag under veckodagarna ha lite mer sanning i sig än jag väntat mig. Detta plus att ingen av oss egentligen kände något starkare för varandra ledde till att det svalnade av ganska regält när jag flyttade tillbaka till Sthlm för höstterminen. Men jag hoppas att han hittar någon som kan hjälpa honom att komma tillbaka till en verklighet som inte alltid behöver "spåra ur". Någon vecka innan jag och Johan kom fram till att det inte skulle bli något mer började jag höra från TheAone igen (kan vara en anledning till att det svalnade lite extra för mig med Johan). Det höll sig ganska länge, men när han började blanda in Tim i det hela blev det för mycket för oss bägge. Dock blev det lite på igen men det svalnade av efter en ganska så iskalla upplevelse ;). Hmm jag tror att det var det om kärlekslivet 2009

Kort om skolan
Skolan började lite halvknackigt eftersom jag var osäker på om det verkligen var detta jag ville, men det blev bara bättre och bättre. Vårterminen bjöd på en massa lek inne på TomTit och Vetenskapens hus och massor av matte. Jag trodde inte att det var möjligt att plugga mer än vi gjorde på våren inför matte II tentan. Men ack så fel man kan ha! Hösten började med ett helvete genom att dra igång med fem kurser på engång. Tre av dessa var jävligt tunga! Mitt i denna tentaperiod lyckades jag samla på mig Svininfluensan vilket ledde till att jag nu har två omtentor att ta i början av kommande år. Andra delen av höstterminen var bättre, under denna har man hunnit leva och varit människa! Sista tentan tycket jag tom var rolig att plugga till!

Kort om livet i huvudstaden
Livet i huvudstaden börjde precis som skolan lite små knackigt. Dels för att jag inte riktigt trivdes i skolan och funderade på om jag verkligen ville det jag gjorde och dels för att jag inte kännde mig hemma i mitt "hem" i Sthlm. Detta ledde till att jag egentligen inte hade så mycket till liv i Sthlm. Jag var hemma i Örebro alla utom en helg under hela vårterminen. Utan mitt liv uppe i Sthlm var bara skolan och pluggandet. På sommaren var jag uppe till Sthlm ett par gånger och besökte Görna Lund med ett par kära kompisar. Då var det ganska kul att få komma upp och visa hur man levde här uppe. Hösten i Huvudstaden blev bättre. Jag har hunnit ha ett liv, pluggat och verkligen kännt mig hemma. Hösten bjöd även på ännu en galen båtresa på årets Sjöslag, där nya band knöts.


Kort om livet i Örebro
Livet i Örebro har knallat på. Det blev ganska mycket Örebro under våren, jag lyckades åka hem alla helger utom en under vintern och våren (den helgen var Hanna uppe hos mig). Så det blev ganska många helger som spenderades i Örebro. Under vintern och våren vart det ganska mycket fester tillsammans med Mica. Det var en ganska rolig vår, men den hade sina nackdelar. Det blev ganska mycket pengar som försvann på både resor hit och dit, samt en massa pengar på rinnande ofärgad vätska ;). Jag tillbringade även hela sommaren hemma i mitt kära Örebro. Under sommaren jobbades det på Norrby. Även under sommaren blev det fest, fast nu med the old gang, Järngänget! Delar av järngänget drog även till Varberg och upplevde en ganska blöt camping (som vanligt ;). Därifrån gjorde vi som alla andra svenskar och styrde Bamse mot Ullared. Hehe mycket lyckat! I Örebro hittade jag ju Johan vid slutet av sommaren och TheAone har ju legat där och spökat ett tag... Örebro bjöd självklart också på en massa båtliv och allt där till. Under hösten har det blivit lite fester och sånt. Ett iskallt möte i stugan är inte heller att glömma.


Kort om pengarna
Hmm pengar´är kanske inget som har varit ngn positiv överraskning för mig. Men jag hoppas på att få ett bättre 2010 när det gäller detta ;)

Kort om lyckan
Hur är det man brukar säga, lyckan kommer lyckan går eller något sådant. Det är nog så som jag kan beskriva lyckan under året som gått. I det stora hela har lyckan mest befunnit sig i den första halvan av året. Det var längesen som jag mådde så bra som jag gjorde i Våras. Men lyckan har väl vait som störst de gånger som jag verkligen har trott ngt med TheAone, men men nu är det slut på det! Nytt år nya möjligheter.

Kort om kärleken
Kärleksåret har kanske inte direkt varit det bästa. Kärleksåret började med en ny upplevelse med Lars. Dock finns det inte så mycket mer än så att säga om det... Och så var det som sagt TheAone där i början också. Men det blev inget allvarligt denna gång för att det visade sig i början av sommaren att han haft en annan under hela tiden. Dock vet jag inte, men det var inte så svårt att komma över, troligtvis för att sommaren var påväg och därmed känslan av att vara obrytbar. I slutet av sommaren träffade jag Johan på krogen, och det ena ledde till det andra. Dock visade det sig hans samtal om att han tyckte att svenskar har ett svalt sett att se på alkoholintag under veckodagarna ha lite mer sanning i sig än jag väntat mig. Detta plus att ingen av oss egentligen kände något starkare för varandra ledde till att det svalnade av ganska regält när jag flyttade tillbaka till Sthlm för höstterminen. Men jag hoppas att han hittar någon som kan hjälpa honom att komma tillbaka till en verklighet som inte alltid behöver "spåra ur". Någon vecka innan jag och Johan kom fram till att det inte skulle bli något mer började jag höra från TheAone igen (kan vara en anledning till att det svalnade lite extra för mig med Johan). Det höll sig ganska länge, men när han började blanda in Tim i det hela blev det för mycket för oss bägge. Dock blev det lite på igen men det svalnade av efter en ganska så iskalla upplevelse ;). Hmm jag tror att det var det om kärlekslivet 2009


Kommer jag på något mer så får jag väl lägga till det. Ett inlägg månad för månad kan komma att komma också :)

GOTT NYTT ÅR PÅ ER!!!!

Inga kommentarer: