fredag, januari 01, 2010

Nyårsafton

Kvällen började med att fixa hos Moa. När jag kom lockade jag Moas hår och fixade lite. Sen blev det min tur och Fias tur att fixa mitt hår, det blev dock inte så bra, så jag gjorde om lite och fixade själv. Efter det blev det en massa smink och omstyleing av Ida, hon påstod att hon inte kunde se sexig ut och att hennes bror sa att hon såg söt ut vad hon än tog på sig. Så jag och Moa såg det som vårat uppdrag att göra henne "sexg" (vilket också lyckade, eftersom hon fick ragg att sova hos senare under kvällen ;-p)

Under sminkningen bjöds det på crosanter (heter det så?=-S). När alla var färdig sminkade började middagen med en förrätt iform av hjälmarfiskade och hemmakokta kräftor. Till varmrätt hade Ida lagat en kycklinggryta av något slag och til efterrätt bjöds det på sveriges godaste vitachokladmostårta! Love it!! =-p

Efter maten blev det paty! Till partyt bjöds Twister och Jag har aldrig. Ganska mysig förfest eller vad man ska kalla det... Dock blev det gsnaka lamt ibland när det blev lite för mycket gitarr och piano (jag älskar när folk plockar fram gitarren och så, men inte på en fest...) Till tolvslaget åkte vi upp till slottet och kollade på raketerna och skålade in det nya året. Därefter mötte vi upp Anton och gick till en efterfest på norr. Där lämnade vi kvar Moa och gick vidare till nästa efterfest (jag klarade inte av att vara på samma fest som Anton, att Burre var där och var jobbig som vanligt gjorde inte det hela bättre heller... inte bra, inte bra med andra ord!). Vi drog vidare till Johans kompis ist. Men det var så jävla rökigt där så min kompis som har lite problem med astma ville gå gansla snabbt ;-). Men jag blev kvar där och det slutade med att jag sov hos Johan med hans två kompisar.

Ganska speciellt, men ändå ser jag det som ett lyckat nyår! =-)


(Min kamera fick slut på batteri, så jag fick bara dessa två bilder på hela kvällen :-/ )

Inga kommentarer: