lördag, januari 16, 2010

Minnen från en camping för längesedan

När jag gick förbi Söderlings gamla hus kom jag att tänka på när han, jag och Joel skulle ut och campa.

Vi hade som sagt bestämt oss för att vi skulle ut och campa. Vi skulle ta Joels Askeladden ut till Fåran och ha lite mysigt med korvgrillnign vid en lägereld och bara ha det allmänt bra. Men när det började närma sig avgång för båten lyssnade vi på sjörapporten som inte alls bådade gott, så vi blev förbjudna av våra föräldrar att åka ut. Eftersom vi troligtvis inte skulle kunna ta oss hem i den båten om det blev oväder. Men vi hade ju bestämt att vi skulle tälta osv, så vi slog upp tältet i båtbamnen istället. Där tände vi en eld i eldstaden och satt och mös. Haha Söderling skulle försöka elda allt! Han fick för bland annat för sig att ostbågarna smakade mycket bättre om man rostade dom lite över elden. Och när elden var slut fortsatte han att rosta dom över sin tändare. Jag tror att han precis hade fått en ny kamera också, så vi testade alla roliga funktioner som den hade. Joel hade varit ute lite för mycket i sloen, så han var röd som en kräfta i ansiktet. När vi var påväg att krypa till sängs dök proffs tjuvfiskarna själv upp. Hehe vi lyckades fånga dom på kort tom ;). Haha så roligt vi hade åt det ;). När vi tillslut lagt oss vet jag att Joel fick något jätte roligt "smeknamn" något om en inpackad rödräka i ett stolpiller eller liknande (kan ha varit en kondom också, men jag tror att vi var för oskuldsfulla på den tiden för att komma på ngt sådant ;)). När vi vaknade på morgonen sen skulle Söderling absolut ta upp sitt stormkök och koka mackaroner till frukos (självklart passade han på att rosta några ostbågar över t-rödlågan också ;). Haha det är nog det roligaste minnet jag har med Söderling. Jag hade så otroligt roligt den kvällen och morgonen!

Inga kommentarer: