lördag, januari 02, 2010

Kusin inflytt

Denna kväll flyttade kusinerna in för ett par dagar. Eller närmare bestämt fyra nätter. Det är kul när dom kommer men oftast ännu roligare när dom åker. Jag älskar barn! Men ibland kan dessa barn bli för mycket. Den llille Max (7 år) är överallt och ingenstans och kan inte vara tys en sekund förutom när han sover, och sover gör han knappt. Han går och lägger sig samtidigt som jag och vaknar ungefär samtidigt på morgonen, så det är inte många tysta stunder i huset... Den lite större Alice (10 år) är en av dom mest bortskämda barnen jag vet, visst tycker jag att man kan få skämma bort sinna barn. Men det är skillnad på att skämma bort och skämma bort... Jag tror aldrig att jag har hört någon av föräldrarna säga till henne en ända gång om något som hon inte för äta/göra/ta/testa eller liknande. Det är verkligen hon som bestämmer i det huset! Men hon kan fan inte tro att hon kan komma och bestämma i mitt hus!
Sen är det min faster, hon vet nog inte vad komma itid betyder. Tillsist är det min ingifta morbror som jag ibland kan uppleva ganska tafsig, men jag vet inte. Kanske bara jag som inte är van vid att ha någon kroppskontakt med vuxna män.

Det kommer iaf bli ett gäng spännande dagar där livet inte får vara som normalt, mobilerna ska helst inte vara påslagna och datorn får inte vara på för chattning, facebook eller bloggande. Så jag hoppas att folk har förutseende med bloggtorkan som kommer...

Utflytt från rummet in till syrran har också ägt rum, då Gellerstedts brukar inta mitt rum när dom kommer... Så hejdå min säng i fyra nätter!! I will miss you!

Inga kommentarer: