onsdag, november 11, 2009

Vilse med min Stockholms guide

Efter sista föreläsningen idag hade jag brottom för att komma iväg på ännu en lägenhetsvisning. Så när föreläsningen på AlbaNova slutade sprang jag ut till för att försöka hinna med en så tidig buss som möjligt... Men jag missade precis bussen och fick invänta nästa. Helene hann också upp och matchade in nästa buss hon också. Från AlbaNova går det två bussar, 44:an till Skansen och 43:an som går mot Slussen. Hade jag åkte själv hade jag bara åkt till Östarstationen och bytt till röd tunnelbana, för att vid T-centralen byta till grön mot Hagsätra. Men Helle sa att hon brukade åka med bussen ända till Slussen, så jag tänkte varför inte åka med henne dit. Det var bara det att hon tittade inte vilken buss vi gick på, och jag tänkte att "Helen har koll". Jag frågade tom om hon var säker på vart vi skulle. Ca 10 min efter att jag frågat utbrister hon "jasså jag visste inte att denna buss gick ut på Djurgården", då upplyser jag henne att det är buss 44 mot Skansen vi sitter på. Vilket tydligen var helt fel! Så vi gick av bussen på andra sidan bron och satte oss för att vänta på bussen tillbaka. Vi hamnade då på Sergelstorg ist och kunde ta tunneln därifrån (om lägenhetsvisningen kommer i nästa inlägg...)

Inga kommentarer: