fredag, november 13, 2009

Busskrångel

När jag kom till centralen bestämde jag mig för att chansa på att det skulle finnas plats kvar på Lindbergs buss hem mot Örebro. Så jag gick upp till buss termenalen, när jag kom dit stod bussarna redan inne. Så jag gick fram till den fösta chaufören och frågde om det fanns ngn plats kvar hos honom. Men han sa att det var lite osäker och att jag kunde höra med den andra buss chauffören istället. Så jag gick dit och frågade och han svarade att han hade platser kvar. Så jag betalde 120 kr och gick in och satte mig. Ca 10 min senare började folk droppa in och skulle mönstra på.
Då upptäcket chauffören att det hade blivit krångel med bokningen, så alla som bokat och betalat fanns inte med på listorna. Så det slutade med att alla inte kom med bussen.. vi lämnde 7 st kvar på perrongen när vi åkte.. Sån jävlka tur att jag var så tidig, annars hade jag aldrig fått plats! Dessutom jävligt tur att han inte slängde ut mig när han insåg att alla bokade inte ens skulle få plats... =-S

Inga kommentarer: