onsdag, november 04, 2009

Ny "lägenhets"visning

Dagen började med MatLab och klassisk fysik innan det var dags att åka på nästa lägenhetsvisning.
Klockan 15 ringde jag som bestämt till den snälla pensionären som jag bestämt en lägenhetsvisning i Älvsjö med.
Efter att ha fått vägbeskrivning av honom satte jag mig på tunnelbanan mot Fruängen och åkte så långt jag kunde. Där ifrån tag jag buss 144 mot Gullmarplan till myrvägen.
När jag var framme vid huset visade det sig inte vara en riktig lägenhet utan en uthyrningsdel i en villa.
När dörren öppnade sig slogs en doft av pensionär emot mig. Hmm för den som inte jobbat inom hemtjänsten och inte vet hur pensionär luktar kan lukten pesrivas som svag mögelluft, gamla textiljer, och allmännt ingrott. Jag lägger också snabbt märke till den slitna hallen inrätt i en gammal ihopplockad stil där inget egentligen passar ihop... På ena sidan av ingången finns det en dörr till den andra "lägenheten" som man skulle dela hall med, och på andra sidan "lägenheten" som jag kommit för att kolla på.
Rummet som jag skulle titta på var inrätt som hallen, inget passade ihop men stod där iaf för att något skulle stå där.
Allt var jätte skappigt, fläckar lite här och där. Jätte äckliga möbler! Efter att ha pratat lite och frågat lite om det fanns parkeringsplats som besökande kunde låna när någon kom upp sa gubben att man inte fick ha någon hos sig som sov kvar, inte ens mina föräldrar!
Det fanns inget riktigt lås in till "lägenheten" från hallen och hallen avgränsades med en glasdörr in till pensionärernas del av villan. Man fick inte flytta ut några möbler alls eller flytta in något.
Tvättstugan bestod av två maskiner men ingen torktumlare eller torkskåp bara ett sträck i taket som jag ändå inte nådde upp till.. Man fick bara tvätta 2 ggr i månaden och fick inte använda parfymerade tvättmedel.
Pensionärerna skulle komma in i vår del ett par gånger om dagen och lämna post och titta om vi lagt ut några lappar till dom...
Det enda positiva med hela "lägenheten" var att det satt en ny köksfläkt i köksdelen och att man fick ta med sig egna köksredskap om man ville. Men mycket mer var det inte.
Det var bland det värsta i "lägenhets"väg jag varit med om...

Lycka till med att få den uthyrd!



Bild tagen från blocket

Bild jag tog själv...


Inga kommentarer: