onsdag, november 11, 2009

Ännu en visning

Det verkar som att jag är fast i träsket med lägenhetsvisningar just nu...
Förra veckan var det den i Högdalen och den i Älvsjö. Denna vecka var det den i Hökarängen och idag var den en i Enskede/Stureby...
Denna i Stureby var jätte fin, låg i ett jätte fint område som påminnde lite om Rynninge där hemma.
Lägenheten var nybyggd i en suterängvillas nederbotten. Den var som sagt helt nybyggd, allr var inte ens klart än, det fanns lite små saker som tex en galgstång i garderoben och så. Alla möbler utom kksbord och stolar helt nya. Egen liten tvättmaskin i badrummet mm. Allt var tipptopp. Men som det brukar med tipptopp lägenheter som dessutom är möblerade var hyran svin dyr! den skulle gå på 4000 i månaden för en lägenhet på 18 kvm exkulsive internet.
Men han som visade lägenheten var jätte positiv och sa på en gång att jag fick den och frågade om jag ville skriva kontrakt på en gång... Men jag sa att jag var tvungen för att överväga med min kära pappa först...
Tillsammans med pappa kom jag fram till att det var lite dyrt för en lägenhet på 18 kvm som ligger 30 min från stan... Så tyvärr tackade jag nej till den...
Under tiden som jag pratade med mamma då fick jag sms från tjejen med lägenheten/rummet som jag var och tittade på att jag fick hennes rum också om jag ville... Uch vilket ågren jag har över hurvida jag ska ta den eller inte?! =-S

Inga kommentarer: