söndag, november 01, 2009

Vad är det för jävla fel på SJ?!

Vad är det för jävla fel på SJ?!

Tåget var som väntat fullt den sista lovadagen. Eftersom jag inte fick tag på någon sista minuenbiljett fick jag köpa en i timautomaten. Detta betyder ju att man inte får ngn sitplats på sin biljett, vilket betyder att man måste försöka ta sig fram i Obokad-vagnen. Men obokad-vagnen var så full att det inte fick plats med alla att stå ens. Och för det första väljer SJ att lägga "bistron" (eller denna gång mer kiosken). Som om folk skulle kunna komma fram dit?! Kan man bli dummare?!
Svar ja!
När det äntligen gick av lite folk i Västerås fick jag en plats, och bredvid mig en annan tjej. Men när jag precis hunnit satt mig och fixat ordning väskor och sånt kommer det en kille och säger att jag sitter på hans plats och så kommer nästa kille aoch säger att den andra tjejen sitter på hans plats. Vilket också stämde, han hade en biljett med plats 36 i vagn 15. Med andra ord ha SJ för att tjäna lite mer pengar bokat in platsbiljetter i obokad-vagnen.

Jag säger bara

BAJS (SJ AB)

Inga kommentarer: