fredag, november 13, 2009

Gentlemen

När mässan började närma sig sitt slut för mig om jag skulle hinna med antingen bussen eller tåget började jag dra mig mot perrongen till pendeln. Inne på perrongen insåg jag snabbt att det inte fanns ngn rulltrappa ner utan bara en upp.. Nej tänkte jag, för jag tycker nästan att det är jobbigare att släpa en väska ner för trappan än upp. Men eftersom jag inte tycker om att åka hissarna på sådana ställen. Det luktar alltid väldigt ngt amoniak inne i dom, och så vågar jag aldrig trycka på några knappar för man vet aldrig vad folk gjort med dom.. Så jag började släpa min väska ner för trappan, när jag bara kommit ett par trappsteg räcker en kille fram en hand och frågar om han får hjälpa mig med väskan ner för trappan. Ibland, eller ganska ofta önskar jag att det fanns fler som honom! Han gjorde min dag trots allt roligt som hänt!

Inga kommentarer: