lördag, november 28, 2009

Den mysigaste kvällen på länge

Denna kväll blev det som sagt tjejmiddag och mys hos Moa. Jag åkte upp vid kl 15 för att hjälpa henne med lite matte och skriva en budjetplan. Dock blev det inte så mycket pluggane utan det blev mer att hänga tvätt och kolla runt på snygga killar på facebook ;-) hehe den bästa sortens underhållning ;-p
När klockan började närma sig att dom andra skulle komma kom Moa på att hon inte hade något att ha på sig. Hon hade precis tvättat sina leggins som hon hade med sig ut och hittade inget som hon kunde ha till heller. Men eftersom hon ville ha leggins och inte fick igång torktumlaren så satte hon en hårtork i min högra hand och sina nytvättade leggins i min vänstra. För att jag inte skulle bli helt uttråkad där jag satt och fönade hennes leggins gick hon och blandade vad jag trodde var en martini drink. Dock tyckte jag inte att det smakade som det när jag fick den. Efter ett tag så sa jag det att det var en konstig martini dom måste ha haft... Moa viker sig då dubbelt och klämmer fram att det inte alls var martini utan vodka i min drink... Ja, vad säger man, jag kände ju att det inte var martini iaf ;-)
När legginsarna var torra (en evighet senar) ställde jag och Moa mig och gjorde pizzadeg. Yes, jag och Moa utmanade ödet och bakade något tillsammans! Pizzadegen blev faktiskt jätte bra visade det sig sen!

Ida var den första som anlände till Stenkulla palace. Vi satt och pratade en stund alla tre innan spelet tjejsnack kom fram. Jag tror att jag förlorade det och blev URFALSK, Ida vann och blev BÄSTAVÄN.
När Fia kom bakade vi ut pizzan och stoppade in den i ugnen med skinka, champinjoner, svart trumpetsvamp och ost. Super god blev den!

Efeter maten tog Fia och Moa min telefon och försökte ta bilder på dom själva medan jag och Ida satt kvar i Soffan och hade lite girltalk.
Där kom det fram både det ena och det andra. Dels att Mica typ fortfarande vill typ mörda mig, att hon och Ida inte heller var så bra vänner längre, att Ida inte viste något om mig och TheAone och att mitt kära ex har börjat fråga efter mig igen... Det var lite spännande att få höra allt detta skvaller, man missar verkligen mycket när man bor hör i sthlm!

Sen blev det dags för Robinsson som var lika sjukt underhållande som alltid! Dock lev det ganska mycket girltalk under programmet också.

När Robinsson var slut slog vi igång Mamma Mia som vi bara fick igång i svartvitt. Men det finns inget som kan förstöra en så bra film som den, så vi sjöng glatt med i låtarna iaf!

När klockan var starxt efter 00 bestämde sig Ida att det var dags att åka hem och jag tog också tillfället i akt och rullande hem med cykeln.

Tack för en jätte mysig kväll verkligen!

Inga kommentarer: