tisdag, november 24, 2009

lägenhetsvisning och vilovägar

Nu har jag varit iväg på en liten halv spontan lägenhetsvisning på gärdet. Det var typ den perfekta lägenheten till mig! En sån lägenhet ska jag ha! Man delade håll med ngn annan men hade allt annat eget. Eget rum, eget "kök", eget badrum. Och så kunde man öppna upp dörren och umgås med grannen om man ville:p Med andra ord den helt perfekta lägenheten till mig!


Påväg hem till johanna efter visningen var min tanke att ta 1.an och sen byta buss till 4.an. Men på ngt konstigt sätt råkade jag gå av på fel busshållsplats.. Så jag började gå och tänkte att jag nog kommer att hanna vid stadion om jag gick tillräckligt långt. Men när lägg gått och gått och gått och fortfarande inte kände igen mig tänkte jag att nej nu går jag hela vägen tillbaka och tar bussen någonstans där jag känner igen mig.. Men halvvägs tillbaka fick jag syn på buss 44 mot Ruddammen. Så jag ställde mig vid den busshållsplatsen och väntade på bussen.

Efter ett tag så insåg jag att jag stod vid
Hum hum från humlegården
det är så det är mellan blad och gräs
Hum hum från humlegården
I skuggan under ett träd..

Så jag torterade Johanna med hela den låten uppdelad i små stycken på sms tills Hanna ringde och höll mig sällskap;)Men gud vad jag faktiskt tycker om den låten!

Inga kommentarer: