torsdag, november 05, 2009

Nya grannar?! =-S


När jag kom hem idag stod tältet fortfarande kvar och utanför stod det en sliten man i 50-årsåldern och rökte och inne i tältet satt någon mer som rörde sig... Jag tycker att det känns jätte olustigt att ha uteliggare bo fem meter utanför mitt köksfönster!

Nu har jag ringt till de flersta ställena för att försöka se om jag på något sätt kan få bort dom där firån, men bovärden hade gått hem innan jag hann ringa, polisen kan inte göra något förren de vet säkert att de inte har ett tillstånd från SB att ha sitt tält där, SB's störningsjour kunde inte ta reda på det heller. Så nu återstår det till att ringa störningsjouren, men de öppnar inte förren kl 20.00. Så det är bara att vänta och hoppas att de kan göra något. Känns lite jätte olustigt att vara tjej, bo på nedersta våningen och ha uteliggare som grannar... =-S

3 kommentarer:

Sabrin sa...

Men du varför är det så jobbigt....de kan inte göra dig något...så ta det lungt och andas...de är ju trots allt människor. prata med nån granne till dig och berätta att du är orolig sen om de nu skulle hända nått så har du kanske nån och springa till ;) men som sagt de är ju människor lite synd om dom tycker jag iaf...dessutom 50 hahah

Fi sa...

Inte för att vara sån, men jo dom kan göra massor! Jag bor på nedersta våningen själv med fönster 5 meter ifrån dom och balkong man lätt kommer upp på (har testat flertalet gånger själv;-) 10 meter ifrån dom. Och tro mig, flertalet av uteliggare går på något, dessa på alkohol tror jag, det lät som det.. Och här uppe i Sthlm går man inte till grannen och lånar mjöl eller så, man är gld om man får ett hej tillbaka i trappuppgången... Du kommer förstå att om du flyttar upp hit.

CAMIE sa...

Nemen, det lät ju inte alls kul :S Vad äre som händer da? Låter nästan lite läskigt jue :(
Hoppas att det löser sig!!!