fredag, november 13, 2009

Fotomässan 2009

Efter en bra övning i nummen bar det av så fort jag kunde till pendeln mot Älvsjö som skulle ta mig till fotomässan 2009.

Där fick jag mig en liten chock när jag kom fram till att dom hade byggt om huvudentrén och att nästan alla förvaringsskåp var bort... Jag som tänkt mig låsa in min stora resväska och ev min dator för att slippa gå omkring och släpa på dem hela dagen. Men till slut så hittade jag ett stort skåp som var ledigt. Där slängde jag in alla mina saker och gick sedan in på själva mässan.

När jag kom in kollade jag runt lite i företagsmontrarna innan det var dags för dagens första frl påutbildningsscenen som tipsade om hur man får bättre bilder. Den var ganska så bra. Dock var lite på lite väl basic nivå. Men en del saker kommer jag ha med mig ut i fält ;-).
Efter den följde en förläsning om hur men organiserar bilder på ett smart sätt och hur man lätt kunde snabb redegera dem med hjälp av Photoshop Lightroom v2. Så otroligt smidigt program, jag ska så se till att skaffa mig det!
Efter det gick jag omkring lite i utställningen innan jag gick och åt lite lunch. Efter lunch gick jag på en frl som handlede om vad man bör tänka på om och när man säljer bilder. Lite om olika säljvillkor, lagar och regler. en var jätte bra och nyttig!
Direkt på den följde det en frl om skönhetsretuschering i Photoshop. Denna var verkligen super bra!! Jag lärde mig så otroligt mkt på den! Direkt efter den tog jag mig till stora scenen där det skulle hållas en frl om retuschering av natur och landskapsbilder. Även denna var super bra! Jag upptäckte att jag inte kan ngt alls om Photoshop egentligen.. =-S Men snart är jag ett Photoshop proffs ;-) SÅ fort jag bara testat mina nya kunskaper =-p

Efter den sista frl gick jag omkring lite mer inne på uställingen och bland företagen innan det var dags att dra sig mot tåget/bussen hem till Örebro. Men helt tomhänt kom jag inte hem, Jag fick med mig lite gratis produkter samt ett nytt efterlängtat UV-filter =-p

Inga kommentarer: