onsdag, juni 10, 2009

Spikmatta

När jag var inne och hämtade hunden hos Marita idag så frågade hon om inte jag ville testa hennes spikmatta efter promenaden.
Sagt och gjort efter prommenaden gick jag in och skulle låna den. Efter lite instruktioner och pirr i magen gick jag hem med mattan och rullade ut den på golvet.
När jag väl tog mod till mig och lade mig på den gjorde det så jävla ont! Jag tänkte att jag nog inte ens klarar att ligga på den i fem minuter ens, men med Maritas ord i mitt huvud om att jag iaf skulle försöka ligga i 20 minuter pinade jag ut.
Och efter ca 15 minuter hade hela ryggen domnat bort så då kunde man utan problem ligga kvar 15 minuter till.
Men det som gjorde ondast av allt var när man skulle resa sig upp, FY FAN rent ut sagt vad ont det gjorde!
Men när man väl kommit upp var det ganska skönt, man var ganska avslappnad. Men om man ska ha det till avslappning så föredrar jag nog Yoga...

Inga kommentarer: