onsdag, juni 03, 2009

Nattligt äventyr

Eftersom jag hade lovat Emma att hämta henne från NattKrampen som var igår försökte jag hålla mig vaken så länge som möjligt, eftersom jag själv vet hur svårt och jobbigt jag själv tycker att det är att bara sova ngn timme och sen gå upp.
Så för att hålla mig vaken laddade jag upp med en massa Grey´s Anatomy och höll på att sms tortera en vän. Men när den vännen slutade svara blev det typ omöjligt att hålla sig vaken så jag somnade trotts allt.
När klockan en stund senare ringde var det en pest att gå upp, det kändes lite som när man är ute och fiskar kräftor. På något sätt fanns den mystiken och de förväntningarna som finns i luften där. Jag satte mig i bilen och körde iväg med fläkten på högsta nivå som sprutade kalluft för att jag skulle piggna till. När jag är halvvägs ut på Strandvägen får jag syn på ngt som springer på sidan av vägen. Jag stannar bilen när den befinner sig bredvid djuret och det stannar också upp och tittar på mig, och då ser jag att det är ett litet grövlingshuvud som tittar upp på mig. Den var så söt!

Inga kommentarer: