onsdag, juni 03, 2009

Bullbak

Igår så kom min mamma hem från affären och höll upp två jäst-packet och sa "Nu när du är hemma tänkte jag att du kunde baka lite bullar". Så jag kände ingen press alls över att baka bullar!
Eftersom jag inte kände någon press alls tänkte jag att det nog var bäst att baka de där jävla bullarna så snart som möjligt så man slapp allt tjat sen. Så jag tog tjuren i hornen och letade upp recept och degmaskin. Till en början var det ganska kul, jag kom ihåg alla gånger när man var liten och verkligen älskade att baka bullar och alla gånger jag åkt hem till min mormor och bakat. Men när jag låtit bullarna jäst 30 min började det bli lite segt. Sen delade jag bulldegen i fyra bitar enligt receptet och när jag kavlat ut den första delen började det inte bara bli lite segt. Det hade blivit jätte uttråkande!!
Men tre timmar efter det att jag påbörjat mitt bak var det tillslut klart, och jag tror att det belv ganska bra också.
Nu kommer Moa och ska smaka =-p

1 kommentar:

Anonym sa...

De var iaf väldigt goda!
Moa