torsdag, juni 18, 2009

Gammel gäddan

När jag trillbringat halva dagen ute på Marieberg bestämmer jag mig att åka direkt ut till Hanna där vi bestämt att vi ska åka ut och fiska...
Så efter att ha gått igenom halva hennes rum ;-p tar vi skalman upp till Hannas farfar och hennes sjö. Där satte vi oss i en rodd båt och rodde ut till en liten vik och kastade i våra spön med syntetisk mask som luktade amoniak som bete. Där satt och satt vi. Vi såg ett par fiskar hoppa precis bredvid oss, men inte ett nafs på kroken hade vi. Så efter ngn timme (eller mer) bestämde vi oss för att ro runt viken och lägga oss på baksidan istället. Där band vi fast oss i en Stubbe i vassen och väntade på att flötena skulle smyga ner under vattnet. Men icke, fiskarna verkade just inte så hungriga på syntet-mask denna dag. Regnskur efter regbskur kom, men inte ett napp! Så efter två timmar gav vi upp när det kom en kraftig regnskur, vilket betyder att gammel gäddan fortfarande ligger och lurar i vassen. Men innan sommaren är slut räknar jag med att vinna min och Hannas fisketävling och dra upp den.

Efter den rafflande fisketuren åkte vi hem till Hanna och satt och drack chai-the och lyssnade på lite bra musik innan jag åkte hemåt igen

Inga kommentarer: