torsdag, februari 25, 2010

En dag där mycket har blivit gjort

Jag har hunnit med en hel del denna dag.
Började dagen med en välförtjänt sovmorgon efter en sömnlös natt med gammalreklam natten innan.
Efter det gick jag upp och gjorde frulle, lästa tidningen och tog fram skolbäckerna. Där efter följde det ett par faktiskt roliga timmar med plugg. Jag älskar vår matte bok som verkar vara riktad till högstadieelever, har sällan varit med om en mer lättläst bok! Hehe rolig matte är det också, där man bara ska tänka lite logiskt. Med andra ord inga konstiga integraler eller konstiga formler, utan bara vanlig addition, subtraktion, division och multiplikation. Så himla skönt!

Sen blev det matlagning och långpromenad med voven. Väl hemma igen snodde jag syrrans träningskort och drog iväg till friskis och svettis.


Där klarade jag av en halvmil på 24 minuter (ganska stolt över det med tanke på att jag inte sprungit på riktigt på nästan två år ;p). Dock kommer jag nog få stå mitt kast både inatt och imon med en vänster fot som kommer att göra sig påmind om att den finns.Efter en min lilla löprunda blev det till att lyfta lite skrot också. Varför tror jag att jag är vältränad när jag är på gymmet när jag inte är det ngnstans?! Varför envisas jag med att ta för mycket, så jag överanstränger mig ist?! Men det är så skönt att komma hem och vara så slut att man inte vet sitt eget namn! Då vet man att man har gjort ngt... Jag saknar Friskis! Måste snart skaffa mig ett träningskort i Sthlm. Så synd bara att man inte kan ha ett träningskort på Friskis som går att träna på både i Sthlm och i Örebro...

Hemma från träningen blev det till att gå ut med voven igen. Men denna gång blev det ingen långpromenad. Nästa blev att åka och posta mamma och pappas räkningar och hämta syrran vid bussen.

Men nu sitter jag här mätt och belåten och funderar på att snart sätta på en film och krypa till korgs

Inga kommentarer: