onsdag, februari 24, 2010

Så jävla trött på spårtrafiken i stockholm just nu!

Imorse ringde klockan vid 6 (vilket var alldeles för tidigt med tanke på att jag inte fått sovit på natten..) för att jag skulle hinna till skolan om det var stopp ännu en dag på tunnelbanan. Så, så fort jag vaknade slog jag på radio och dator för att kolla upp hur det såg ut över dagen med all spårtrafik. Och glädjande meddelade dom på bägge ställena att trafiken gick som vanligt på den gröna linjen.
Gud vad skönt tänkte jag och gick och lade mig för att sova ngn timme till.
Jag gjorde mig i ordning och så men såg till att vara en ute en halvtimme tidigare än vanligt ifall det skulle vara ngt med tunnelbanan iaf. Och det blev det.. En halvtimme innan jag skulle åka säger dom att det är växelfel i alvik igen, så trafiken ersätts än en gång med bussar.. Fack säger jag bara! Jag kommer aldrig hinna till skolan nu!
Hatar SL just nu! Jag har fan betalat 2500 för mitt kommunaltrafik-kort! Jag vill ha valuta för pengarna!

Inga kommentarer: