tisdag, februari 16, 2010

Effektiva dagen

Känner mig fakitskt jävligt effektiv idag! Efter helvetes redovisningen imorse så åkte jag hem och åt (efter att inte ha hunnit ätit något på 24 timmar kändes det som att det behövdes), innan jag tog tunneln tillbaka till Vällingby för att gå en runda på stan. Jag var faktiskt jätte duktig, jag gjorde byn i nästan två timmar utan att köpa något alls! Nästan stolt över mig själv faktiskt! Efter min shoppingfria shopping så var det dags att åka till VC igen. Denna gång fick jag en läkare som faktiskt lyssnade på vad jag sa och tror sig ha kommit på en lösning. En applod till honom!

Nästa checkpiont i listan var att köpa mig ett tvätt-ställ som jag kan hänga tvätten på hemma, eftersom jag tycker att torkskåpet nere i tvättstugan är så äckligt att jag aldrig kommer att hänga in mina kläder där.

När jag ändå var i Vällingby tyckte jag att det var läge för att storhandla lite också. Så det gjorde jag, två stora tunga påsar med mat och ett stort tvätt-ställ blev det till att efter lite om och men släpa hem. Fy det var ingen lek, men sbsolut lite träning för mina icke existerande armmuskler.

Väl hemma igen satte jag igång att laga mat. Och när jag väl började laga mat kunde jag inte sluta.. Detta resulterade efter ett par timmar i inte mindre än 14 st matlådor!!!!! Tre olika maträtter blev det, chicken mansala, chicken sweet sour och tortiljas pizza. Jag känner mig så grymt nöjd efter denna prestation! Jag som hatar att laga mat... Men nu slipper jag göra det på några veckor iaf =-p
Får väl se imon vad det smakar om allt också ;-p

Nu är allt diskat och färdigfixat, ska gå ner till tvättstugan och titta om den som tvättar har tvättat klart så jag kan låna en maskin. För någon har tagit min "tvätt-plupp" igen så det blev ingen tvättid för mig denna vecka heller...

Finns det ingen maskin ledig får det bli sängen för mig ist.

God natt gott folk!

Inga kommentarer: