måndag, februari 22, 2010

Kaos i trafiken

Ja, kaos i trafiken är nog det minsta man kan kalla det... Alla tåg blev som sagt inställda i morse, men min otroligt snälla granne skulle upp till Sthlm. Så jag fick lifta upp med honom, det var nice med sällskap upp också! En trevlig pratstund på två timmar blev det!

Uppe i Sthlm släppte Kenneth av mig i Älvsjö där jag ställde mig och väntade på att ett pendeltåg skulle komma svischande. Där stod jag med ett femtio tal andra och väntade och väntade och väntade. Det var inte det att det var dåligt väder och så utan tvärt om, solen sken och allt skulle ha varit ganska underbart OM det bara inte hade varit så jävla kallt!! Jag trodde ett tag att mina fötter hade frusit sönder till små, små isbitar som skulle ramla ur stövlarna när jag tog av mig dom.

Efter vad som känder som en evighet (i själva verket ca 45 minuter) kom så ett tåg mot Bålsta som tog mig till Spånga. I Spånga missade jag precis bussen som går mer eller mindre ända fram till min dörr. Så jag tänke att jag lika gärna kunde lifta med en buss mot Vällingby och vänta där ist.

Sagt och gjort, i Vällingby hamnade jag. Där syndade jag lite, lite. Men som sagt ytterst lite, eftersom jag köpte en tröja som jag redan hade köpt fast fått med mig fel stolek hem (jag hade skickat syrran hemma att byta den, men nu får hon lämna tillbaka den ist ;).

Nästa steg i min väg hem var att hoppa på en ersättningsbuss mot Hässelby och ta den lilla promenaden från bussen hem. Detta var nog det som var det mest spännande med resan, detta eftersom den så kallade busschauffören inte hittade till Hässelby själv. Så hon fick ta passagerarna på bussen till hjälp...
Men trots all trafik kaos tycker jag att jag klarade mig ganska bra. Jag menar jag kom inte med fel buss en enda gång och jag tog mig HEM! Och det är ju inte mitt fel att busschaufören inte heller hade ngt lokalsinne. (Dock skulle jag aldrig utsätta mig för att köra buss med mitt lokalsinne, men man är ju olika.Det kanske fortfarande fanns hopp för denna chauför...)

Nu blir det lite film, lite plugg, lite tränging och så

Inga kommentarer: