måndag, februari 22, 2010

Inställda tåg...

Uppe tidigt, tidigt för att hinna göra mig iordning till 08.08 tåget. Har hunnit med att bråka lite med mamma om motorvärmaren på bilen. Varit inne tre gånger och checkat BA JS hemsida över inställda tåg utan att hitta mitt tåg, stått i en nedrans telefonkö som lade ner helt innan jag hann fram till någon att prata med, checkat BA JS hemsida igen för att upptäcka att de uppdaterat den och där meddelar att alla tåg mellan Stockholm-Halsberg-Göteborg är inställda... Tack SJ för att jag kan ta mig upp till staden som tydligen ska vara den värsta man kan befinna sig i just nu pga att all kollektivtrafik tydligen står helt still där uppe.

Mamma och jag slöt i vilket fall som helst fred, så hon ringde till vår kära granne från sommarstugan och fixade skjuts upp till Stockholm åt mig. Jag kommer nog inte upp i tid till mina frl. Men förhoppningsvis går det att ta sig till skolan imon så man inte hamnar efter alt för mycket...

Jag vet dock inte hur jag ska väl ska ta mig till lägenheten när jag väl är uppe i Sthlm. Det kommer att bli ganska spännande eftersom all spårtrafik där uppe är inställd. De har med viss mån försökt ersätta tunnelbanorna med bussar, men eftersom 10 bussar motsvarar ett tåg finns et inte kapaciet nog att ersätta fullt ut. Så det lär bli en storry i sig att komma hem...

Wish me good luck with everything! tror att det kan behövas...

Inga kommentarer: