lördag, februari 20, 2010

Snöstorm, fjällstuga, melodifestivalen, skidor, uppskatting, nattbesök...

Uppe med tuppen
Pappa väckte mig straxt före kl 8 för att vi skulle ta oss till stugan innan den kommande snöstormen hunnit upp till Örebro.
När vi kom ut till "sommar"-stugan var det nmer som att komma till fjällstugan i Sälen. Så det kändes lite som om man fick sin skidsemester iaf =-)

Efter att ha fått upp värmen i stugan tog jag kontakt med Moa som kom ner till mig och joinade. Det blev ett par promenader ute i snö rusk, rusket som härjade utanför den skyddade dörren. Under dagen och kvällen hann vi med en hel del. Både sälskapsspel så som "mellan tummen och pekfingret", där jag fick nytta av mina uppskattnings kunskaper från de gångna kurserna med gridvall. Hehe behöver jag säga att jag vann detta spel ;) hehe ;). Dock gick det inte lika bra i barn TP (det var alldeles för lätt för mig helt enkelt ;) ). Efter det blev det hemmalagad pizza och Melodifestivalen blandat med OS samt en massa godis. Allt detta medan snön yrde värre än jag kan minnas att jag har varit med om utanför dörren.

Då snöstormen bara blev värre ist för att avta bestämde sig Moa för att stanna över natten. Så det blev en liten girlpower mini semester med Moa i Hampe ist för CL-girls i Säfsen. Kanske inte riktigt samma sak, men vi hade nog minst lika mysigt.

Kvällen avslutades framför TVn med ett OS-guld och ett OS-silver

Inga kommentarer: