tisdag, februari 23, 2010

Badkars brottning, en ny OS-gren?

Kanske har jag lyckats komma fram med en ny OS-gren till nästa sommar-OS? Vad sägs om badkarsbrottning?

Min näsa blir bara rödare och rödare och jag väntar fortfarande på att det ska sluta dunka i den. Dock ser den inte så svullen ut, den ser heller inte blå ut än... =-S Allt detta oraskat av mitt inte allt för populära badkar... Det är ganska billigt nu på alla sätt och vis!

Det var i morse när jag stod och sminkade mig som min korg bestämde sig för att ramla ner från väggen. Självklart låg det en rund liten sminkdosa i den som rullade in under badkaret. Varför inte liksom? Så det var bara att försöka montera ner badkars kanten och leta fram dosan igen. Dock var det tydligen inte bara att lyfta ner kanten, utan den satt fast ganska hårt med en fjäder på varje sida. Efter lite meck så fick jag loss den och sminket var uppfångat. Nöjd med detta var det "bara" kvar att sätta upp kanten igen. Det var här som det uppkom lite komplikationer. När jag trodde att den satt där den skulle släppte helt plötsligt ena fjädern och upp flyger badkarskanten i en ruggig fart rakt upp på min näsa! Jag ska nog vara glad att det var näsan och inte munnen den träffade, för då hade det med stor sannolikhet rykt minst en tand, men fan vad ont det gör!!!

Inga kommentarer: