torsdag, oktober 29, 2009

Stadsparken och Gustavsvik

Under höst lovet kom Maud med barnen upp från Göteborg för ett par dagar.
Torsdagen var tänkt att tillbringas tillsammans med barnen och det dom tycker är kul. Efter lite spånande kom vi fram till att barnen nog skulle gilla att åka till Gustavsvik.

Så vid klockan 11.30 hämtade Maud upp mig och syrran för att bege oss till äventyrsbadet. Men när vi kom fram till badhuset var det en kö in som hetta duga, det var säkert 30 meter kö utanför entré dörrarna och sen är det ca 20 meter till innanför portarna. Så vi kände att där kan vi bara inte stå och köa för att sedan komma in till ett badhus som är så fullt att det inte går att göra något alls!

Så vi lade snabbt om planerna och ringde till farmor för att kolla vad som mer hände i vår lilla stad. resultatet blev pysselverkstad i Wadköping. Men innan vi gick dit tänkte vi att barnen skulle kunna får leka lite i den jätte stora lekparken i Stadsparken. Jag kände när vi kom till sandlådan att jag inte riktigt var rätt rustad för en förmiddag i stadsparken med min sailrace jacka och mina svarta högklackade stövlar... Men vad gör man inte för sina små kusiner?! ;-) Om inte trots outfit åkte linbana, gungade gungbräda, snurrade i snurrorna och klättrade i ställningen...






När vi vuxna hade tröttnat på den lekparken gick vi vidare till Skytteparken där det fanns jätte roliga rutschbanor när jag var liten. Dock fanns inte de kvar, men vi hittade lite gungor och en stor gungbräda som rymde alla oss fem.
När vi tröttnat på denna lekpark också började det kurra i våra magar och vi tog oss till Wadköpingswärdshus där vi åt lite. Barnen tog paj och vi "vuxna" tog en majschips tallrik. Super gott!

Efter det begav vi oss till G-vik igen. Och denna gång var kön mycket mindre och var bara några meter inomhus. När vi kom in i simhallarna var det fortfarande hur mkt folk som helst där inne! När man vid vågorna titta ut över folkmassan såg det ut som ett myrbo. Jag säger bara stackars badvakterna som jobbade! De kan tyvärr inte ha haft någon koll alls så mkt folk som det var!

Jag vet faktiskt inte hur kul jag tyckte att det var, hade det varit 100 personer mindre där inne hade det nog varit kul. Men så som det var, var det bara kaus överallt. Framförallt i forsen! Gud vad alla stora 15 åriga killarna inte visade någon hänsyn för ngt alls! Det var lite läskigt att ha hand om två barn mitt bland dom… Haha och som vanligt kommer man inte från G-vik utan att ha en massa blåmärken över hela kroppen (det känns lite fel att ha blåmärken utan att man varit på krogen…)

Efteren krävande dag åkte vi hem till farmor som bjöd på panbiffar, potatis, brunsås och lingon. Super gott! Efter maten spelades det Fia med knuff och hmm ja, jag var blå… =-S Dock orkade vi aldrig spela klart, och alla vet ju att jag la mig lite där i början för att ge dom andra en chans och hur som helst skulle ha tagit hem allt i slutet…

Vi slutade dagen med att åka vi hem till oss och åt lite efterätt, pappas glass… Pappa var motligt glad över detta ;-)

Inga kommentarer: