söndag, oktober 25, 2009

Tur i skogen, Gustaf och tågresa

När jag vaknade ute i stugan idag fick jag ett infall att jag verkligen behövde komma ut i skogen på hästryggen. Så så fort jag vaknade ringde jag upp till Stenkulla (livrädd för att väcka någon) för att fråga om Maria ville ha sällskap ut. Vilket hon gärna ville. SÅ jag åt frukost och rotade fram alla ridkläder från de mest otänkbara ställen där mamma gömt undan dom.

Det var så skönt att komma ut i skogen! Det var alldeles för långe sen kände jag på alla sätt och vis. Och det är nog inte bättre än att jag trots att jag knappt jobbade Akleja kommer ha träningsverk imorgon =-S och jag börjar känna nu att det tog i foten också. Det var i alla fall hur mysigt som helst och absolut värt varenda värkande muskel!


När jag kom hem hade Emma tagit bussen in för att träffa Victor (Victor med C ;-). Så kvar var mamma, pappa och jag. Vi lagade lite mat, lagande min väska som fodret spruckit i.

När klockan började närma sig 16 kom Birgitta förbi och med sig hade hon en liten söt nykomling, Gustaf. Hon hade redan förra veckan tyckt att det varit för ensamt efter att Amadeus gick bort. Så gubben hennes hade varit ute på nätet och kollat och hittat en fyrårig likadan hund (King Charles spaniel) som behövde et nytt hem. Så dom hade åkt och tittat på honom och blivit hel förälskade och tog honom med sig på en gång. Jätte söt var han, men han har ganska mycket att jobba på.

Någon halvtimme senare åkte jag och mamma in till stan, där jag pckade ihop alla saker igen, åt lite mat och åkte sedan tillstationen. Och på tåget sitter jag än.

Tåget kom som vanligt 10 min sent, men det vore väl inte SJ om det inte var försenat alls… Jag hade inte heller någon platsbiljett. Men rutinerad som man är fixar man plats iaf ;-) Man börjar kära sig efter ett år!

Nu blir det en timme till på tåget och sen hem och titta på Wallander.

Inga kommentarer: