lördag, oktober 03, 2009

Jag har väntat på...

Efter att nyss ha varit ute och gått med min lilla älskling i iskalla regnet sitter jag nu inne med en kopp te som jag värmer mina händer i och lyssnar på Winnerbäck. Medan jag kollar igenom gamla papper för att försöka få lite ordning på allt inför imorgon när jag på riktigt ska försöka ta mig tid och plugga lite inför omtentan som jag har på måndag. Känns ju kanske inte så jätte stabilt att jag inte har öppnat den boken på ett år =-S. Men det ska nog gå bra iaf =-)

Just nu skrålar "jag har väntat på ett regn" ur mina högtalare och jag känner att hösten verkligen är här på riktgit! Denna låt påminner mig så mycket om hösten för två år sedan då allt verkligen var upp och ner. Men det var inte det jag tänkte skriva om idag... Jag mår fortfarande dåligt av att tänka på det, och än värre blir det om jag tänker på hur slutet på våren och sommaren var...
Jag tänkte mer skriva om hur mycket jag redan längtar till sol och värme! Jag var som tidigare nämt nyss ute med voven och trodde då att jag skulle frysa tårna av mig. Jag har sällan frusit så mycket om mina fötter som jag gjorde då! Det gjorde ont vid varenda steg jag tog! Och händerna ska vi inte tala om! Det skulle lika gärna ha kunnat vara is och snö som kom ner för himmelen så kallt som regnet var... Hoppas på bättre väder imon så jag kan åka ut till stugan, men det ser ju inte så jätte lovande ut...

Inga kommentarer: