onsdag, oktober 21, 2009

Fler funderingar

När jag satt på tunnelbanan idag satt jag och funderade över tjejernas stora gåta; Killar.
Jag funderade över varför killar här i Sthlm säger att dom ska höra av sig, fast dom inte alls har som tanke på att göra det. Vad ger det dom att ge falska förhoppningar om det? För ett år sedan träffade jag en kille som frågade efter mitt nr på en fest och sa att han skulle höra av sig dagen efter. Men jag har inte hört ngt från honom än...
Och så har vi lilla Sinom från Sjöslaget. Han frågade mig fyra gånger om det var okej om han hörde av sig när vi kommit hem. Och det sista han sa när vi skiljdes på T-centralen var "jag hör av mig!". Men i stället var det jag som hörde av mig en vecka senare (vilket kanske inte var så bra), och har fortfarande inte fått något svar på det...
Frågan är då vad dom får ut av att säga så, vill dom skapa förhoppningar hos tjejer bara för att dom har makten att göra det eller vad är deras problem?! Jag har dessutom inte varit med om detta innan jag flyttade till Sthlm heller. Det är ju en sak också om dom säger det efter att man "pratat" ett tag bara för att dom kanske tror att man hoppar i säng med dom lättare då. Men dom gånger som jag har erfarat har liksom varit när jag ska dra hemåt och dom frågar efter ens nr innan man går. Varför liksom?!

Inga kommentarer: