onsdag, oktober 28, 2009

Kristen diskussions grupp?! Ja, tack?

Efter ett hål på ett par timmar begav jag mig till Nymble för att värma min och Johannas mat innan den milslånga kön kom.

Påväg till Nymble kom två tjejer fram till mig och frågade om jag ville medverka i en diskussionsgrupp som skulle handla om ledarskap och ledarens roll i gruppen. Åå tänkte jag eftersom jag läser en massa såna flumkurser på LHS som jag inte får ut något alls ifrån. Så jag stannade och lyssnade på vad det handlade om. Det lät verkligen jätte bra, med både proffesorer och doktorander som brukade medverka. Åå tänkte jag igen, detta lät ju faktiskt intressant! Men haken var att jag inte hade tid denna dag, för det låg på lunchen och jag kunde inte äta lunch efter den sista frl eftersom jag skulle med tåget hem. Då frågade ena tjejen om jag ville ha hennes nr för dom hade tydligt träffar varje onsdag. Så jag tog hennes nr och dom tog mitt nr. När jag sedan skulle gå frågade den ena om jag var troende.Vilket jag svarade att jag inte är (jag är ju den minst troende ever typ ju =-S). Då säger en av dom att diskusssionerna skulle utgå ifrån bilbeln, men att det inte gjorde ngt om man inte var troende iaf för man kunde få ut så mkt mer om man fick saker från olika synvinklar.

Och det kanske är sant, men aldrig att jag kommer gå och sätta mig i en hyper kristen grupp och diskutera bibeln. Det händer inte kan jag säga!

Lite orolig är jag över att de har mitt nr nu, men det visar sig garanterat här om det är så att dom hör av sig ;-)

Inga kommentarer: