tisdag, oktober 27, 2009

Shopping med stil

Efter en värdelös frl på gamla LHS åkte jag in till Hötorget där jag träffade min kära mamma och syrra. De hade tagit en shoppingbuss upp till Sthlm över dagen.

När jag mötte dem började de redan bli lite hungriga, efterom de hade gått upp och åtit frukost ganska tidigt för att hinna med bussen som gick kl 8. (En annan hade ju snyltat åt sig en mugg te och en kanel bulle på LHS och var inte alls så hungrig ;-). Men eftersom jag var en minoritet gick vi via ett par affärer till Kungsmässan där vi åt mat.

Som vanligt gick jag omkring jätte länge och "valde" mat (för jag brukar ju inte ha ngn beslutsångest alls när det gäller mat ;-). Men det slutade med att jag gick fram till mamma och sa att jag ville ha samma som hon tog, vad det än var för ngt (hehe det är ingen som känner ingen mitt beteende där va?! ;-). Så det slutade med att vi alla tre tog kycklingfelét, pommes och beaneisesås. Det var hur mycket mat som helst så ingen orkade äta upp. Och jätte gott var det!

Efter lunch bestämde vi att vi skulle dela på oss. För mamma ville gå sina pysselaffärer medan Emma ville gå i klädesaffärer. Så mamma tog tuben till Hornsgatan och påbörjade sin shopping medan jag och Emma påbörjade shoppingdagen på BIKBOK på Drottninggatan.

Efter att ha guidat runt Emma på alla de stora galleriorna och den populäraste delen av Drottninggatan kände vi bägge två att vi framåt kl 16 började bli ganska så trötta. Så vi ringde till mamma och sa att vi behöve en sockerkick av ngt slag. Så vi träffades och tog varsin glass och dricka, och gick igenom våra "fynd"

Jag hade lyckats skrapa ihop en vit stickad mössa från Staduim och ett torr schanpo (som Emma rekommenderade). Emma hade bara lyckats att köpa en blå och vitrandig tröja från Ginatricot. Mamma hade shoppat loss inne i pysselaffärerna och köpt diverse saker som jag knappt vet var det är för ngt.

Efter det gick vi till Hötorget där Emma spanat in en plånbok i ett av stånden. Sen fick jag och Emma lov att följa med mamma som smakråd till en skjorta som hon hittat på Kapphal. Dock röstade både jag och Emma ner den, men Emma hittade ett par stickade gråa vantar där som hon köpte... Vi två gick sedan tillbaka till BIKBOK där Emma gången innan hittat en grön tröja som hon hade lagt undan och bestämt sig för att köpa. Denna gång hittade jag även ett par örhängen som jag kände att jag bara var TVUNGEN till att ha!! Ett par blå Dream-catcher örhängen. Asså fatta vad bra det kommer gå för mig när jag har dom på mig! (ska testa på en triss så fort jag får chansen ;-) (det var för övrigt den allra första saken som jag köpt på BIKBOK). Efter det gick vi till H&M där hon även hade hittat en bh som hon ville ha. Det var en skit läcker cerisrosa bh=-p.

När klockan var 17.10 träffade vi mamma igen vid mötesplatsen nr 1 (Åhlens) för att de skulle ta sig tillbaka till bussen igen. Det är det värsta när folk kommer upp till mig i Sthlm, det är så jävla jobbigt när man ska skiljas igen. Aldrig annars känner jag mig så ensam som jag gör då! Det är jätte jobbigt! Men denna gång var endå ganska ok, eftersom jag vet att jag får komma hem och träffa dom redan imorgon igen =-D

Inga kommentarer: