söndag, oktober 04, 2009

Flickan som lekte med elden


Denna kväll var tillängnad Hanna. Vi bestämde på tåget i fredags att vi skulle träffas och hitta på lördagkvällen. Och jag kom med den brillianta idén om att vi kanske kunde gå på bio och se den "nya" Seig Larsson filmen, "Flickan som lekte med elden".


Så Hanna kom förbi kl 19.25 och hämtade upp mig med sin lilla söta skalman (älskar rattlåset till den bilen förresten!). Vi gick först och hämtade ut biljetterna och sen tog Hanna med mig till typ en som jag tror är den roligaste godiskiosk jag sett på länge! Den hade allt sånt där godis som man åt när man var liten. Alla såna där konstiga klubbor med en leksak i och sånt där pulver som skummade i munnen och annat smått och gott. Dock var jag inte lika vågad längre för att våg mig på något sådant igen. Men jag vet att det var roligt godis!

Sen satte vi oss en stund på Rosali och tog en varsin chai- och caffe latte innan det filmen drog igång.


Filmen var riktigt bra. Inte alls lika hämsk som den förra "Män som hatar kvinnor", eller så var det så att man bara var förberedd på ett annat sätt inför denna film. Jag vet inte. Men ruggit bra var den, och jag rekommenderar den starkt!

Inga kommentarer: