lördag, oktober 10, 2009

Fotboll och sånt

Ikväll var det så dags för sveriges måste match mot Danmark. Dessvärre var det en måste match för Danmark också, så alla visste att den skulle bli sten hård!
En timme innan matchen började upptäckte jag att matchen inte alls skulle visas på tv4 som jag trott, utan på kanal5. Hmm jag som inte ens har kanal5...
Så jag tänkte att det måste ju gå och streama från nätet någonstans, så jag letade lite på google och hittade tillslut att Unibet skulle sända en gratis live sändning på matchen. Skit bra tänkte jag vilket ledde till att jag nu är medlem i Unibet =-S. Känns lite små nördigt men men.
Matchen började iaf och ganska snabbt insåg jag att det inte fanns några kommentatorer som talade om vad som hände... Vilket gjorde matchen jätte tråkig!
Så jag slog av ljudet och krymte ner rutan det visades i, och satte istället på körslaget. Men hade den lilla rutan låg uppe i hörnet så jag skulle kunna titta på resultat tavlan hur det gick. Dock karsade Unibets hemsida straxt innan andra halvlek var slut. Så jag gav mig ut igen och letade på google, och hittade en jätte bra sida där dom verkar sända live sändningar från de flesta sportevenemang. Där kunde man välja på flera olika sidor som visade live sändningar från samma match, så först hamande jag på ngn tysk sida där det var jätte seriösa kommentatorer. Och genast blev det mycket roligare att titta, trots att jag inte förstod ett skvatt om vad som sades kändes det som att man blev en del av matchen på ett annat sätt. Men efter ett tag tänlte jag att man kanske kunde titta på dom andra sidorna som det var länkat till och se om det gick att hitta ngn som kanske var engelsk så man förstod vad dom sa. Och nästa sida jag fick upp var just en sådan sida.
Dock slutade matchen 1-0 till Danmark. Så allt jobb för att hitta någonstans att se den kändes lite förgäves... Men men Nu vet jag vart jag ska leta nästa gång.

http://www.myp2p.eu/index.php?part=home



Enjoy

Inga kommentarer: