lördag, oktober 24, 2009

Mariebreg och utresan till stugan

När jag vaknade på morgon regnade det och var allmänt grå, grå. Så jag bestämde mig ganska snart för att ta Bamse ut till Marieberg och de tusentals andra löntagarna, där jag visste att Hanna och Emma skulle mötas vid halv tolv för att göra ”byn”. Så jag gjorde mig i ordning sprang ut med älsklingen och packade in mig och Emma (syrran) i bilen.
Dock var jag inte så smart att jag ringde och kollade innan att Emma och Hanna fortfarande skulle ses där. Utan jag ringde när jag redan var där ute, och då visade det sig att Hanna låg hemma och var sjuk =-(. Men Jag hade ju med mig syrran så på mig gick det ingen nöd ;-)

Vi började med att åka till Stadium, där Emma köpte en ny vinterjacka. Sen åkte vi in till centrum och gick i diverse affärer (dock höll jag mig undan alla slags skoaffärer ;-)
Men jag och Emma tog det ganska lugnt i affärerna, hon för att hon skull spara pengar till hon ska komma upp till mig till Sthlm på tisdag, och jag helt enkelt för att jag inte har råd att shoppa loss nu när det börjar närma sig julklapps dags… Men trots detta kom vi inte där ifrån tomhänta. Jag hittade en ny festklänning på MQ (kan kanske tom vara min nyårsklänning som nu hänger på min galge och väntar på mig!) och så blev det ett nagellack inne på H&M (meet mrs Perfect, haha minnen från sjöslaget!). När jag väl hade bilen till systemet passade jag på att hoppa in och köpa en flaska FM (mitt nya favo vin) som man kan ha ligga i fall att ;-p. Emma kom från Marieberg med ett par Örhängen i form av stjärnor från BIKBOK.

Innan vi åkte hemåt belv det lunch på IKEA, typ världens billigaste lunch. Två korvar och en dricka för 15:- ;-)

Hemma igen sprang jag och Telly på långpromenad runt villa området. Eller jag sprang och sprang, Telly tyckte att det var jätte tråkigt att vara ute och gå för det regnade. Så som vanligt när det kommer vatten från himmeln fick jag släpa runt henne.

När vi var hemma packade jag en väska och packade in Emma, hund och mig själv i bilen och åkte ut till stugan där mamma och pappa väntade med jätte god middag. Sen blev det lite ofrivilligt familjemys framför tvn resten av kvällen.

Inga kommentarer: