tisdag, oktober 20, 2009

Funderingar

Denna gång har mina tankar dragits mot det som alla just nu strävar efter.
Jag funderar på varför hela vårat samhälle är uppbyggt som det är.
Speciellt varför allt handlar om att vara två och hitta "den rätte/rätte". Detta skulle helst ha hänt igår om man ska lyssna på medierna. Hela samhället är också uppbyggt för att vara två. Du går inte och sätter dig själv på en restaurant utan att känna dig uttittad när du är ensam, det är inte heller helt vanligt och accepterat att gå på bio ensam. Går man i affärerna ser men också att allt är uppbyggt för att vara två, nästan allt säljs i två pack.
Media kommer också hela tiden på nya sätt att håsa upp det ännu mer med olika tv-program där det går ut på att går ut på att man ska hitta kärleken med ett helt lands ögon på sig. Det kommer hela tiden upp ny olika sätt som ska få dig att hitta den som är rätt för dig. Var och varannan dag kommer det fram nya dating sidor på nätet, där du kan betala en avgift för att kunna lägga ut din profil och matcha den med de andra på sajten.
Min fundering vill sedan komma till varför alla har den hysterin om att hitta någon? Ofta tror jag att mång försöker hitta en andra hälft innan man hittat sig själv, och sen undrar dom vad som gick fel. Jag tror att man inte ska jaga kärleken, den kommer till dig när du är redo för den. Det blir inte bättre av allt jagande

Inga kommentarer: