måndag, maj 30, 2011

Pling plong

Det är inte ofta det ringer på min dörr. Så när ringklockan surrar till vet jag knappt vad jag ska göra... Vad gör man när det ringer på dörren liksom?!
Efter att ha tänkt ett tag kom jag i alla fall på att man går och öppnar dörren. Utanför stod det två små söta gubbar.
"Oj, vad överraskade vi blev. Vi trodde inte du var hemma, för det tog så lång tid innan du öppnade."
Jag - "Hihi, jo man är inte van vid att det ringer på dörren."
"Ne, man hälsar inte på varandra så ofta nuförtiden. Vi kommer för att prata om den här boken"
En av dom håller upp en svart bibel.
Jag - "Jag är tyvärr inte intresserad."
"Nehe, men vad tror du på då?"
Jag - "Vetenskapen."
"Men då har jag en broschyr om hur gud skapade vetenskapen"
Letar en massa i väskan.
"Hmm, jag hade slut på den. Har du den?"
Han kollar på den andra gubben som börjar rota i sin väska, men skakar på huvudet efter ett tag.
"Men vi kanske kan komma tillbaka och lämna den vid ett senare tillfälle. Är du inte hemma då lägger vi den i din brevlåda."
Jag- "Gör så... Men ni får ha en trevlig dag."

Ska bli intressant och se hur gud skapade vetenskapen. Eller nja, ska det verkligen det? Jag vet inte, den broschyren kommer hamna direkt i soppen och jag känner mig rätt. Jag är ju inte så mkt för sånt där med religioner och olika gudar... Kan man få ha Isac Newton, Runge-Kutta (bara för dig Oscar ;)) eller någon annan av de str vetenskapsmännen som någon slags gud skulle jag kanske tänka tanken. Men ne, inte då heller tror jag...

Inga kommentarer: